Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

"ΠΛΕΙΑΔΕΣ"ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑ ΗΘΟΠΟΙΟ, ΔΑΣΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΛΕΙΑΔΕΣ
Οι Πλειάδες κατά τη μυθολογία ήταν κόρες του τιτάνα Άτλαντα και της Πλειώνης, αδελφές των Υάδων. Την ύπαρξή τους οι αρχαίοι Έλληνες εμπνεύσθηκαν απ' τον ομώνυμο αστερισμό, που στα νεώτερα χρόνια έγινε γνωστός σαν Πούλια. Γεννήθηκαν στο όρος Κυλλήνη και θεωρούνταν θεότητες του βουνού. Από την ένωσή τους με το Δία γεννήθηκαν θεοί και ήρωες. Οι Πλειάδες ήταν εφτά, όπως και τα αστέρια του αστερισμού που είναι ορατά με γυμνό μάτι:
Η Μαία, η πρώτη και ομορφότερη, μητέρα του Ερμή
Η Ταϋγέτη, μητέρα του πρώτου βασιλιά της Σπάρτης Λακεδαίμονα
Η Ηλέκτρα, μητέρα του Δάρδανου, γενάρχη των Τρώων και του Ημαθίωνα, βασιλιά της ΣαμοθράκηςΗ Αστερόπη, σύζυγος του ήρωα ΟινόμαουΗ Κελαινώ, μητέρα του ήρωα ΛύκουΗ Αλκυόνη, που μεταμορφώθηκε σε πουλί από το Δία, καιΗ Μερόπη, σύζυγος του Σίσυφου και μητέρα του ΓλαύκουΣχετικά με το πως οι Πλειάδες έγιναν αστερισμός, υπάρχουν διάφορες εκδοχές. Η επικρατέστερη είναι πως αυτοκτόνησαν απ' τον καημό τους για την τιμωρία του πατέρα τους Άτλαντα να σηκώνει στους ώμους τον άξονα του κόσμου, ή για το χαμό των αδελφών τους Υάδων. Η Βοιωτική παραλλαγή του μύθου λέει πως ο γίγαντας Ωρίωνας τις ερωτεύτηκε και τις καταδίωξε θέλοντας να τις απαγάγει. Η καταδίωξη συνεχίστηκε για πέντε χρόνια, οπότε οι Πλειάδες κατέφυγαν στο Δία, που τις έκανε αστερισμό για να τις γλιτώσει. Ο Ωρίωνας όμως τις ακολούθησε στον ουρανό σαν αστερισμός κι αυτός, κι έτσι οι Πλειάδες, που προπορεύονται μπροστά του στον ουρανό, πέφτουν στη θάλασσα για να του ξεφύγουν.

Στην αρχαία Ελληνική η λεξη Πλειάδες σημαίνει περιστέρια.Τα πιο λαμπρά άστρα μου,τα περιστέρια μου,τα Πλειαδάκια μου,είναι οι αγαπημένοι μου μαθητές,η ομάδα μου και είμαι περήφανη.
Τους ζητώ μια μεγάλη συγνώμη για την πίεση και την κούραση,αλλά και ένα μεγάλο ευχαριστώ που το αποτέλεσμα ήταν αυτό που είχα στοχεύσει.






ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ;Ξεκίνησα πριν 3 περίπου χρόνια στο Πνευματικό Κέντρο με μια ομάδα νέων ανθρώπων, χωρίς θεατρική εμπειρία αλλά με αγάπη και μεράκι για το θέατρο.ΠΟΙΑ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΤΕ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ;Πρώτα απ΄ όλα να μείνουν και να δέσουν σαν ομάδα είναι το βασικό.Η αρχή το ήμισυ του παντός .Σε αυτό έχει βασικό ρόλο ο συντονιστής δηλαδή ο δάσκαλος που θα τους εμπνεύσει θα τους ψυχολογήσει και θα τους εντάξει σιγά-σιγά σατον άγνωστο αλλά και δημιουργικό κόσμο του θεάτρου. Είμαι υπερήφανη για το αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής γιατί εγώ προσωπικά ξεκίνησα με όραμα και πείσμα ,όχι σαν μια απόπειρα δοκιμαστικού χαρακτήρα αλλά με στόχο την ύπαρξη θεατρικού τμήματος και ταυτόχρονα δημιουργία ερασιτεχνικού θιάσου με το όνομα «ΠΛΕΙΑΔΕΣ»



ΠΟΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ; Πρώτη παραγωγή ξεκινήσαμε με μεγάλη επιτυχία και δυναμική με το έργο «Ζακυνθινές ομιλίες» του Ν.Γουσέτη σε διασκευή δική μου. Δεύτερη παραγωγή «το σχολείο» πάλι του Ν.Γουσέτη σε διασκευή δική μου σε τύπο μιούζικαλ με 10 τραγούδια σε στίχους και μουσική της μουσικοσυνθέτριας Πηνελόπης Κολοκοτρώνη .Παραμονή Χριστουγέννων σε πρώτη συνεργασία το θεατρικό τμήμα με τα ΚΑΠΗ του Δήμου μας ,’ένα μικρό θεατρικό «Παραμονή Χριστουγέννων» γραμμένο από μένα για τη γιορτή στο Πνευματικό Κέντρο. Συμμετοχή της θεατρικής ομάδας σε ποιητικές βραδιές του Πνευματικού. Τέταρτη παραγωγή το «Άρωμα γυναίκας» σςε κείμενα δικά μου και σε πρώτη συνεργασία με το χορευτικό του Πνευματικού Κέντρου. Πέμπτη παραγωγή έργο του Αρκά «Εχθροί εξ αίματος» και έκτη παραγωγή «Ένας βλάκας και μισός» κλασική κωμωδία του Δ.Ψαθά με 2.30 ώρες γέλιο.



ΠΟΙΑ ΒΗΜΑΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΤΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΑΣ: Πρώτο βήμα που εγώ σαν συντονίστρια πρέπει να ακολουθήσω είναι να γνωριστούν μεταξύ τους τα μέλη ,να νιώσουν άνετα και να εκφράσουν γιατί ήρθαν στην ομάδα του θεατρικού τμήματος.Το δεύτερο βήμα αφού εκφράσουν όλοι τους λόγους για τους οποίους ήρθαν,στη συνέχεια είναι χρήσιμο να διατυπωθούν μια συνοπτική δήλωση σχετικά με το σκοπό της ομάδας. Ποιά είναι η δική μου φιλοσοφία στο να ενταχθούν και να δουλέψουν μαζί μου, ενισχύοντας ο ένας τον άλλον ώστε να επιτύχουν την εξέλιξη της μάθησης, να δημιουργήσουν και να εκφρασθούν –να απελευθερωθούν. Το γεγονός ότι μπήκανε σε αυτή την ομάδα δείχνει ήδη ότι αισθάνονται την επιθυμία της αναζήτησης και της ανάπτυξης .Μέσα σε ένα πνεύμα διασκέδασης και ανοιχτών αντιλήψεων, μέσα από ασκήσεις επιτρέπω στου σκοπούς των μελών και της ομάδας να εκτυλιχθούν. Πρέπει να σέβονται και να αγαπούν ο ένας τον άλλον για να υπάρχει συδημιουργηκότητα .Εγώ προσωπικά παρακολουθώ και καταγράφω τον χρόνο μέσα από ασκήσεις για να δω σε ποιο βαθμό καταλαβαίνουν και αξιολογούν ο ένας τον άλλον από τις πρώτες κιόλας εντυπώσεις.Είναι αν θέλεις η προθέρμανση θετικών εντυπώσεων της ομάδας. Στην άσκηση αναθέτω με την σειρά να μου διαβάσουν κάτι μεγαλόφωνα,Αυτή η άσκηση των εντυπώσεων υψώνει τοενεργειακό επίπεδο και δημιουργεί εμπιστοσύνη και οικειότητα καθώς αρχίζει να λειτουργεί η ομάδα.
Παρακολουθώ το χρόνο ώστε όλοι από την ομάδα να διαβάσουν μεγαλόφωνα και στην συνέχεια μ ε την σειρά (όλη η ομάδα) να λένε τι θετικά διακρίνουν σε κάθε άτομο .Μόνο θετικές εντυπώσεις (ανύψωση ηθικού). Ενοποιώ πάλι την ομάδα και μιλώ για τα συναισθήματα που τους προκάλεσε αυτή η άσκηση. Στη συνέχεια διάφορες ασκήσεις ,συζητήσεις είναι τα πρώτα βήματα στα νέα μέλη για να σπάσει ο πάγος και να μπορέσουν να αποκαλύψουν μερικά πράγματα για την προσωπικότητα τους,(αφήγηση αστείων ,συγχρονιστικά στοιχεία για το πώς έφτασε ο καθένας στην πρώτη συνάντηση στο θεατρικό τμήμα). Έτσι σε λίγο καιρό τα παλαιά μέλη με τα καινούργια γίνονται ένα .Ανακαλύπτουν κοινές ανάγκες ,νιώθουν μια αίσθηση οικειότητας .Τώρα για μένα είναι μια σωστή στιγμή να μπω στο παιχνίδι της πρόβας ,της εκμάθησης και να τους οδηγήσω εκεί που θέλουν να πάνε. Εκεί που ο καθένας εξελίσσετε χωρίς να το καταλάβει. Μετασχηματίζονται μέσα από την δράση της δημιουργίας.
Με λίγα λόγια η θεατρική ομάδα υιοθετώντας μια θετική συνειδητή στάση που χαρακτηρίζεται από περιέργεια και διάθεση για περιπέτεια και γνώση , μα πάνω από όλα αγάπη για συνδημιουργία.
Το δικό μου σύστημα εκμάθησης επιτρέπει στην ομάδα να επιτυγχάνει ασυνήθη εκπληκτικά αποτελέσματα με προβλέψιμο τρόπο .Δηλαδή να ξεπεράσουν τα όχι. Η επιμονή είναι η κινητήριος δύναμη σε συνδυασμό με όλα τα άλλα. Να μην εγκαταλείπουν την προσπάθεια πριν καν οι κόποι τους αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς. Για να φτάσεις στην επιτυχία πέφτεις και σηκώνεσαι αρκετά συχνά .Τους ενθαρρύνω ώστε στην πρώτη δυσκολία (επειδή οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς στην ύπουλη τάση να εγκαταλείψουν την προσπάθεια πολύ εύκολα)να δυναμώσουν και να πεισμώσουν και να αντισταθούν στην άρνηση, στον φόβο και το όχι τους .Η λυδία λίθος το στήριγμα του καθενός είναι το συστατικό στο οποίο μπορούμε κάθε φορά που αποθαρρυνόμαστε , να θέλουμε να τα παρατήσουμε. Η λυδία λίθος είναι η επιθυμία μεγαλύτερη από οποιοδήποτε όχι,επιθυμία τόσο καταλυτική ,τόσο ισχυρή,ώστε να μπορούν πάντοτε να στηρίζονται σε αυτή για να ενισχύετε η επιμονή σαν αλεξίσφαιρο.



ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ "ΕΝΑΣ ΒΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ"

http://www.facebook.com/album.php?aid=6387&id=100002251783275

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ: Ήταν πραγματικά μοναδική εμπειρία ,περάσαμε όμορφα όλο τον καιρό και στις πρόβες και στην παράσταση. Προσωπικά το ευχαριστήθηκα πολύ. Ήταν κάτι καινούργιο. Οι διαφορετικοί χαρακτήρες στο θίασο πρόσφεραν μια διαφορετική γεύση στην ομάδα .Τα είχαμε όλα ΑΓΑΠΗ,ΚΟΝΤΡΕΣ,ΕΝΤΑΣΗ,ΑΓΧΟΣ,ΓΕΛΙΑ. Όλα αυτά μας βοήθησαν ώστε να βγει ένα καλό αποτέλεσμα .Ευχαριστώ όλα τα παιδιά για την εμπειρία που μου χάρισαν. ΚΑΡΕΛΗ ΣΟΦΙΑ: Μου άρεσε πολύ. Ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία. Έμαθα πράγματα για τον εαυτό μου και γνώρισα πολύ καλά άτομα. Το να ανήκεις σε μια ομάδα χωρίς να προβάλλεις τον εαυτό σου είναι θετικό. Επίσης να σημειώσω ότι το άγχος ήταν παρόμοιο των πανελλαδικών εξετάσεων παρ’ όλα αυτά θέλω να το ξαναζήσω. ΚΟΝΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ: περάσαμε και περνάμε πολύ όμορφες στιγμές στη θεατρική ομάδα! Στιγμές μοναδικές που μένουν αξέχαστες!!! Συναισθήματα και εμπειρίες που είναι πολύ πρωτόγνωρα για μένα και τα ζω έντονα! ΓΙΑΝΝΑΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ: η δική μου εμπειρία στη θεατρική ομάδα ήταν πρωτόγνωρη. Από την πρώτη μέρα στο θίασο μέχρι και σήμερα το απολαμβάνω με όλη μου την ψυχή. Ζούμε όμορφες στιγμές με την ομάδα .Δουλέψαμε σκληρά και με πολλή αγάπη, αντέξαμε και το άγχος και τελικά ανταμειφτήκαμε. Τι ευτυχία! Ήταν ένα όνειρο να ανέβω στο σανίδι και η εμπειρία πάνω σ’ αυτό ήταν ΜΑΓΙΚΗ!!! ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ: Περάσαμε απλά μοναδικές στιγμές. Όλο τον καιρό, εδώ με όλη την ομάδα ζήσαμε κάτι πολύ ωραίο και πρωτόγνωρο για μένα. Διασκεδάσαμε πολύ στις πρόβες, γελάσαμε πολύ, και δώσαμε τον καλύτερο εαυτό μας και όλο ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΜΗ: Είναι ωραίο να είσαι σε μια ομάδα όπου μέσα από το γέλιο, το κλάμα, τη χαρά μα και τη γκρίνια ακόμα γεννιέται μια παράσταση γεμάτη αγάπη .Ευχαριστώ όλους τους φίλους γι’ αυτό.

ΖΑΧΑΡΟΥΔΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ: Κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Ψυχολογικά ανέβηκα, διασκέδασα, εκτονώθηκα, χάρηκα και αν κουραστικα αξιζε τον κοπο ΔΟΥΔΩΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ: Ευχάριστη εμπειρία, δημιουργική έκφραση και διασκεδαστική κούραση.
ΒΑΜΠΟΡΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ : Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου στο ερασιτεχνικό Θέατρο έχω να πω ότι πραγματικά είναι κάτι που κάνουμε όλοι με αγάπη και αφοσίωση...δυστυχώς υπάρχουν πολλές δυσλειτουργίες αλλά με την υπομονή και την επιμονή μας για αυτό στο τέλος όλα ξεπερνιούνται. Επίσης θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στις οικογένειες μας για την δική τους υπομονή!!!
ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ : Ένα υπέροχο ταξίδι με πολλές δυσκολίες...μας το είναι. Με λίγα λόγια απλά υπέροχα.


ΜΑΥΡΙΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ: Εκπληρώθηκε το παιδικό μου όνειρο !!!Ανέκαθεν επεδίωκα να υπερασπίζομαι το δίκιο .Να βοηθάω στην καταστολή της ατιμίας, της κακοήθειας και του ρουσφετιού .Έτσι λοιπόν ως Πολιτική Αγωγή πρωταγωνιστώ στη διαλεύκανση της απάτης (Ένας βλάκας και μισός) .Ευχαριστώ λοιπόν την θεατρική ομάδα «ΠΛΕΙΑΔΕΣ» της Μαριάνας Καστανίας που μου έδωσε την ευκαιρία να αναδείξω την επιστήμη που αγάπησα από παιδί.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΝΤΖΑΛΗΣ: Όσο ζεις μαθαίνεις και εγώ ως συνταξιούχος άρχισα να εκμεταλλεύομαι τον χρόνο μου στο να μάθω καινούργια πράγματα. Να που έπαιξα και το ευχαριστήθηκε η ψυχή μου . Δημιουργική εμπειρία με πολλή κούραση, με τα παιδιά της ομάδας, αλλά πάνω απ ΄ όλα με αγάπη γιαυτό που κάνουμε Η Μαριάνα είναι σκληρό καρύδι με πολλή ενέργεια εργασιομανής, υπεύθυνη .Έχει τον τρόπο να ξεκινάει το τρένο που λέγετε θεατρικό τμήμα. Ξέρει να βάζει τον καθένα στον ρόλο του .Εγώ τουλάχιστον το ευχαριστιέμαι γιατί δεν θα πάθω αλτσχάιμερ. Κάποια στιγμή της λέω «Μαριάνα έχω πίσω μου έναν κρατά που με ακολουθει .Ποιός είναι με ρωτά; Ο αλτσχάϊμερ απαντώ. Μη φοβάσαι ,μου λέει, όσο διαβάζεις ρόλους δεν κινδυνεύεις .Αχ κύριε Γιώργο να είχαν όλοι οι νέοι το πείσμα σου και την ενέργεια σου.» Την ευχαριστώ πολύ όπως και όλοι την ομάδα ,τα παιδιά .Εγώ είμαι ο πατέρας τους.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ: Όταν πρωτοπήγα και συστήθηκα στη Μαριάνα μου είπε «Γαβαλάς? μάλιστα .Τραγουδάς? η Ρία Κούρτη που είναι?» έτσι έσπασε ο πάγος και ένιωσα φιλικά στην ομάδα γιατί πήγα αλλά όχι με σιγουριά ότι θα μείνω και πόσο μάλλον να φαντασθώ πως θα παίζω. Να όμως που με έκανε και έπαιξα . Ένιωσα όμορφα με την ομάδα, γίναμε φίλοι, περάσαμε υπέροχα. Ήταν κάτι καινούργιο για μένα. Ζήσαμε στιγμές δημιουργικές με αρκετό άγχος και κούραση αλλά η εμπειρία μοναδική .Το αποτέλεσμα ήταν η ανταμοιβή .Ευχαριστώ την σκηνοθέτη για την υπομονή της και την διδασκαλία της καθώς και όλους τους φίλους, ερασιτέχνες ηθοποιούς. Γιαυτό ποτέ μη λες ποτέ . Δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει. Θυμάμαι που έλεγα πώς δεν θα έπαιζα. Και τη Μαριάνα που απαντούσε «Μωρέ θα παίξεις»

ΚΑΠΟΠΟΥΛΟΥ ΓΩΓΩ:Η ενασχόληση μου με την θεατρική ομάδα Χαϊδαρίου θίασος ΠΛΕΙΑΔΕΣ υπήρξε άκρως ευεργετική στη ζωή μου, καθότι εντάχθηκα σε μια ζεστή θεατρική ομάδα με εποικοδομητικό πνευματικό έργο που διδάσκει ,ανεβάζει και σκηνοθετεί μια προσεγμένη δουλειά σε ένα ζωηρό δημιουργικό κλίμα με αποτέλεσμα να ωφελούνται ταυτόχρονα και οι συμμετέχοντες σε αυτή αλλά και οι θεατές που παρακολουθούν τα έργα της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου